Главная : Новости

Роль підручників у навчальному процесі

, 11:59
17 2411
шкільні підручники

З перших днів проникнення коронавірусу в Україну було вжито заходів щодо запобігання масового поширення хвороби, і одним із заходів було закриття освітніх установ і переведення навчання в онлайн-режим. Попри те, що дистанційної освіти в країні немає, така форма навчання стала єдиною можливою в умовах пандемії. Спробуємо знайти відповідь на головне питання: "В чому взагалі мета отримання шкільної освіти? І наскільки уроки сприяють досягненню цієї мети?". Адже очно, дистанційно, через інтернет — це всього лише форма організації навчального процесу, яка повинна відповідати спільній меті. Далі, ми поговоримо яку роль в навчанні відіграють підручники. До речі, на сайті https://shkola.in.ua/ ви безпосередньо можете переглянути підручники 4 клас 2021.

Що ми маємо завдяки підручникам?

Як ми вже відзначали, для сучасного світу освіта, що ставить за основну мету просто передачу знань та інформації, не обґрунтована. Потік інформації постійно зростає, більш того, вона постійно змінюється. Сучасній людині немає необхідності тримати в голові всю інформацію, яка може знадобитися — при бажанні знайти потрібну інформацію не складає труднощів. Так що ж важливо в сучасному світі? Чому повинна навчати дітей школа?

Жан Піаже, швейцарський учений початку XX століття, говорив: «Головною метою школи є виховання людей, здатних створювати щось нове, а не просто повторювати те, що створювали попередні покоління. Пошук людей креативних, здатних на відкриття, з критичним мисленням, які зможуть перевірити, а не приймати на віру все, що їм пропонується».

Його ідеї, поряд з дослідженнями Льва Виготського, який вивчав етапи формування нових навичок у дітей, заклали основу соціального конструктивізму — педагогічних теорій, лягли в основу більшості шкільних систем західного світу.

Головна суть цих теорій — нові знання не повинні бути отримані в готовому вигляді, вони повинні створюватися (конструюватися) учнями в ході навчання, і спілкування (соціалізація) - один з головних способів створення нових знань. Створюючи нові знання самі, учні набувають навичок (компетенції), які допомагають їм бути успішними в дорослому житті.

Освітні стандарти багатьох країн чітко визначають компетенції, якими повинні оволодіти діти до кінця навчання в школі, а система оцінки спрямована на перевірку ступеня формування цих компетенцій. Головним чинником є не обсяг інформації, освоєний учнем, а те, що учень може робити з інформацією. Те, про що говорили Піаже і Виготський століття назад: критичне мислення, творчий підхід, взаємодія, — в сучасному світі називається «навичками XXI століття» і вважається головною метою освіти.

Отже, освітні стандарти визначають компетенції, видавництва видають підручники, які націлені на розвиток цих самих компетенцій, а вчителі вибирають, за яким підручником їм працювати, і організовують навчальний процес. Система оцінки перевіряє не те, що учні запам'ятали, а те, що вони вміють робити.

Незважаючи на освітні стандарти, орієнтовані на компетенції, по інерції все ще головним в освіті вважається запам'ятовування інформації. Особливо чітко це простежується в гуманітарних предметах, які якраз таки мають відігравати ключову роль у розвитку критичного мислення.

Автор: Artlife
ОЦЕНИТЬ НОВОСТЬ
5 (голосов: 140)

Читайте также:


ВВЕРХ