Як вибрати акумулятор для автомобіля?

Багато автомобілістів добре знайомі з ситуацією, коли в холодний зимовий ранок спускаєшся до машини, залазити в промерзлий салон, повертаєш ключ запалювання, а автомобіль відгукується лише бридливим сухим дзижчанням стартера, відмовляючись заводитися. Втім, акумулятор може сісти в будь-яку пору року.
Вибір акумулятора - не найскладніша задача, особливо якщо ви досвідчений автомобіліст, але, якщо це не так, то ми допоможемо вам визначитися з покупкою. Далі, ми розглянемо найбільш важливі параметри при покупці АКБ і дамо кілька рекомендацій. До речі, купити автомобільний акумулятор за доступною ціною можна в інтернет-магазині https://akku.lviv.ua.
Коли настає час зміни акумулятора?
Здогадатися про те, що прийшов час замінити акумулятор, неважко. Середній термін експлуатації АКБ становить 3-5 років, деякі доживають до 7, за умови, що з ними дбайливо поводилися, а фірма-виробник постаралася випустити якісний продукт.
Якщо машина не заводиться, а індикатор на приладовій панелі інформує про слабкий заряд акумулятора (хоча ввечері він показував повний заряд), значить батарея перестала тримати заряд.
Ще одна причина - акумулятор перестає заряджатися в принципі через втрату ємності АКБ. Довести батарею до такого стану дуже просто - достатньо поїздити взимку на машині на короткі відстані. Під час таких поїздок батарея просто не встигає заряджатися від генератора, і її ємність поступово падає, аж до нуля.
Також одна з основних причин виходу акумулятора з ладу - банальне механічне пошкодження. Якщо в корпусі АКБ з'явилася тріщина від удару і протік електроліт, використання такого пристрою категорично заборонено.
Тягнути зі заміною акумулятора не варто - ви ризикуєте одного разу застрягти десь в центрі міста (ще гірше - далеко від центру) та довго чекати свого рятівника для «прикурювання».
Як вибрати акумулятор?
Вибір нового акумулятора заснований на трьох характеристиках:
- ємність;
- пусковий струм;
- розміри.
Є ще й супутні фактори. Але далі, ми детально розглянемо 2 основних фактори: ємність та пусковий струм.
Ємність аккумулятору
Невеликий екскурс в шкільну фізику простою мовою: ємність акумулятора - це кількість електроенергії, яку здатна віддати повністю заряджена батарея при певних умовах розряду та заданої температури. У побуті ємність вимірюється в Ампер-годинах і позначається як Аг.
Як правило, потрібна ємність АКБ для автомобіля заздалегідь розрахована та зазначена заводом-виробником для конкретної марки авто. Технічно, купувати АКБ з ємністю вище або нижче заявленої не рекомендується - це є предметом суперечок для багатьох автомобілістів, які діляться на 2 табори.
Річ у тім, що при пуску двигуна витрачається значна частина запасу електроенергії акумулятора, як і при роботі електроприладів з вимкненим двигуном. При русі все живиться від генератора, а якщо енергії не вистачає, акумулятор виступає в ролі додаткового джерела живлення. Також в процесі їзди від генератора заряджається і сама АКБ.
Багато хто вважає, що перевищувати заявлену ємність акумулятора можна - генератор буде працювати на межі в процесі поїздки, заряджаючи батарею. Це твердження вірне, особливо якщо ємність перевищена дуже сильно (акумулятор просто не буде встигати заряджатися, а знос генератора сильно виросте). Все це призведе до втрати ємності та виході АКБ з ладу.
З іншого боку, додаткові 10-15 % ємності акумулятора дадуть більше шансів запуститися морозною зимою, а також стануть в пригоді, якщо в автомобілі встановлені додаткові електроприлади на кшталт вібромасажерів, ламп освітлення, аудіосистем й ін. Зазвичай завод-виготовлювач авто сам вказує плаваючі цифри ємності в інструкції до машини. Якщо середня ємність становить 60 Аг, то в документації буде вказано, наприклад, 55-65 Аг.
Чого точно не рекомендується робити, так це ставити в автомобіль акумулятор з ємністю нижче заявленої. У цьому випадку вас буде чекати цілий ряд проблем. На холостому ходу та в поїздках на невеликі відстані витрата електроенергії АКБ різко зростає, що при малій ємності викличе перерозряд батареї. Як результат - зниження ресурсу та вихід з ладу.
Пусковий струм акумулятора
Пусковий струм - це максимальна сила струму, яку може віддати акумулятор протягом 30 секунд.
В середньому, для легкового автомобіля це значення становить близько 250-300 ампер, що дуже багато. При цьому дизельні двигуни люблять пусковий струм побільше.
В основному пусковий струм залежить від ємності акумулятора, але на ринку є пристрої, в яких при однаковій ємності показники віддається сили струму різняться.