Як зробити нову легальну медкнижку?
Якщо вам потрібно зробити ОМК (медкнижку, особисту медичну книжку) - то ця стаття саме для вас!
Особиста медична книжка - це документ, який обов'язковий для працівників, так чи інакше пов'язаних з необхідністю постійно контактувати з людьми (сфера освіти, надання послуг та інші), або з продуктами харчування (зберігання, торгівля, виробництво, транспортування та інші). У ній відображаються записи всіх планових медичних оглядів і комісій. Медкнижка була розроблена і введена законодавчими органами, і призначена, перш за все, для захисту здоров'я кожного громадянина країни.
Для того щоб зрозуміти порядок і цілі оформлення даного документа, можна вивчити закони про оформлення особистої медичної книжки, наприклад прочитати федеральний закон, що говорить про необхідність санітарно-епідеміологічного благополуччя громадян N 52-ФЗ. В цьому законі докладно розписані причини, за якими оформлення медкнижки є необхідним, і які наслідки чекають тих, хто відмовляється від проходження потрібних медоглядів. Так, відповідно до п. 4 статті 34, особам, які відмовляються від участі в медогляді, загрожує відмова в допуску до роботи. Фінансування заходів по проходженню попередніх, періодичних медичних оглядів, гігієнічної підготовки та атестації працівників, а отже, і оплата оформлення особистої медичної книжки ст. 213 ТК РФ покладене на роботодавця.
Нормативні документи по оформленню медичної книжки
Окремі категорії працівників повинні мати медичні книжки на підставі постанови уряду Москви. В інших містах Росії діють свої місцеві закони і перелік працівників, зобов'язаних мати книжку, може бути іншим. Якщо є сумніви, чи потрібна вам медична книжка - прочитайте додаток до цієї постанови (https://www.medliga.com/med-knizhka/lmk-info). Інформація на цьому сайті наведена в розрахунку на тих людей, кому потрібна медкнижка для роботи в Москві і Московській області.
Кому і коли потрібна медична книжка?
Роботодавець запитує медичну книжку безпосередньо при влаштуванні нового співробітника на роботу. Цей документ або знаходиться у працівника на руках (виїзна торгівля на ринках) або зберігається у роботодавця (зазвичай в сейфі у керівника відділу кадрів).
Як можна оформити медичну книжку?
С 3 варіанти отримання даного документу:
- в приватній клініці або медичному центрі;
- через інтернет або в підземному переході;
- через РосСпоживНагляд.
Вартість оформлення медкнижки
Згідно із законом оплачувати оформлення медкнижки зобов'язаний роботодавець, але зазвичай працівникові доводиться самому оплачувати всі витрати. В окремих організаціях, де витрати на оформлення ОМК оплачує роботодавець, вартість медкнижки потім можуть відняти із заробітної плати. Сумлінні ж роботодавці оформлять книжку за свій рахунок і в подальшому будуть оплачувати її продовження і оновлення.
Що таке «продовження медичної книжки»?
Процедура продовження медичної книжки полягає в повторному проходженні оглядів у лікарів і здачі аналізів через певний термін. Періодичність «продовження медкнижки» регламентується додатком 2 до постанови уряду Москви, а частота проведення повторних аналізів залежить від специфіки роботи. Так особи, що працюють з дітьми, проходять огляд в КВД щоквартально. А для торгівлі промтоварами повторні обстеження необхідні тільки через рік. При цьому у вас зберігається стара медкнижка (тобто не потрібно оплачувати нову), просто в неї вносяться нові дані, ставиться відмітка про продовження терміну дії, і головне - дані про продовження вносяться до державного реєстру!