Правила і загальні положення грі Маджонг
Для багатьох людей правила гри в Маджонг - це якась китайська мудрість, що вімагає мало не екстрасенсорних здібностей, на зразок медитації і даосизму. Однак, це зовсім не так. Маджонг гранично простий і нагадує суміш покеру і доміно. До речі, пограти в Маджонг ви можете на сайті .
Правила Маджонг
Правила цієї китайської грі визначають набір гральних кісток доміно, що складається з 144 елементів і мінімальна кількість учасників - 4 гравці. 144 непрозорі кістки доміно діляться на три категорії:
- масті;
- козирі;
- бонусні кістки.
Масті складаються з 3-х груп:
- точки від 1 до 9;
- символи від 1 до 9;
- бамбуки від 1 до 9.
Кожна з груп присутня в грі в 4-х варіантах, тобто в грі є 36 точки, 36 символів і т . д.
У грі є 2 групи козирів:
- 3 дракона;
- 4 вітри.
Кожна з груп козирів присутня також в 4-х варіантах, тобто в грі присутні 4 червоних дракона, 4 зелених і 4 білих дракона і т. д.
Також є 2 групи бонусних кісток доміно:
- кольори;
- сезони.
У грі присутні всього 4 кольори і 4 сезони.
Дилер, тобто гравець, який ходити 1-м, визначається за допомогою кидка 3-х кубиків кісток, які є частиною стандартного набору кісток (у кого комбінація вища, тій і дилер).
Правила гри в Маджонг визначають напрямок грі проти годинникової стрілки, тобто наступний хід завжди переходити до гравця по праву руку.
Отже, дилер переміщає всі кістки, які повернені сорочками вгору і набірає 13 кісток. Кожен з гравців проти годинникової стрілки також набірає 13 кісток.
Правила Маджонг визначають 4 віді комбінацій:
- пара - 2 однакові кістки;
- трійка понг - 3 однакових кістки;
- конг - 4 однакові кістки;
- чоу - 3 кістки доміно по масті в порядку зростання, наприклад, 3 точки в порядку зростання 1, 2 і 3 або 3 бамбука: 1 і 2 і 3.
Всі гравці, починаючи з дилера, мають витягати одну із закритих кісток з середини столу і потім викидати кістку на середину столу сорочкою вниз, саме в такій послідовності.
Гравець, чия черга тягнути кістку, може взяти кістку і викинути попередніми гравцями, тільки якщо ця кістка доповнює якусь комбінація в його наборі доміно. При цьому, якщо гравець тягне відкриту кістка, то він повинен засвітити іншим гравцям ту руку, яку він доповнює. Комбінації, які можна доповнити відритої кісткою - це понг, конг або маджонг, тобто фінальна виграшна комбінація, про яку мова піде далі. Якщо гравцеві потрібна відкрита кістка, щоб доповнити чоу, то він може взяти тільки кістку, скинуту гравцем по ліву руку від нього на попередньому ході.
Гравець перемагає, якщо він збирає Маджонг, тобто 3 Конга і пару або 4 понгу і пару. Маджонг оголошується до скидання 14 кістки, тобто повинний складатися з 14 кісток.
Система обліку очок:
- Чоу - 1 очко;
- Пара мастей - 2 очки;
- Пара козирів - 3 очки;
- Понг мастей - 4 очки;
- Конг мастей - 5 очок;
- Понг козирів - 6 очок;
- Конг козирів, тобто 4 білих дракона або чотири вітри - 10 очок;
Додатково очки рахуються за вітром. Кожен раунд Маджонг проходити при якомусь вітрі, починаючи зі Східного. Тобто 1-й раунд вітер Східний, 2-й Південний, 3-й Західний, 4-й Північний. Для кожної комбінації вітру, яка відповідає основним в цьому раунді вітру, надається подвійна кількість очок.
Перекладено сервісом "Яндекс.Перекладач": translate.yandex.ru.