Головна : Новини

Що потрібно знати про коуча?

, 11:00
0 1606

коуч

В останні кілька років коучинг став дуже популярний в нашій країні. Але люди не до кінця розуміють, що таке коучинг і як він працює. Тому в цій статті ми розповімо про те, що це таке та чого не варто чекати від коуча, а розповість нам про це цілитель, духовний тренер і професійний коуч Оксана Манойло: http://manoiloksana.ru/.

Історія виникнення

Народженню коучингу ми зобов'язані Тімоті Голв (рід. В 1938 році), який будучи тренером з тенісу, зауважив, що гравці бояться суперника, але не реального, а внутрішнього, який знаходиться у нас в голові і продукує негативні думки. І після цього в його тренерській практиці додався аспект роботи з внутрішнім суперником. Це призвело до дивних результатів, і згодом коучинг з великим задоволенням прийняв бізнес, ну а потім і всі інші сфери життя людини.

Основні поняття

Коучинг - це мистецтво створення особливих умов, які полегшують рух клієнта до його цілям і сприяють всебічному розвитку особистості та потенціалу клієнта.

Коуч (НЕ коучер, як можна часто почути) - це сертифікований фахівець, який володіє технологіями та інструментами, який сприяє клієнту в досягненні мети. Це відбувається через використання спеціальних коучингових технік і професійне використання спеціальних питань. Основні речі, які робить коуч:

  • відчуває щирий інтерес до клієнта;
  • створює атмосферу, в якій Клієнту легко і він розкривається;
  • виходить з того, що перед нами дорослий, здоровий, відповідальна людина;
  • застосовуючи найкращі інструменти зі свого арсеналу, які дозволяють людині подивитися на свою ситуацію c різних сторін і точок зору різних людей;
  • вірить в людину;
  • усвідомлює процеси, які відбуваються в полі сесії.

Клієнт / Чемпіон / Герой - так в коучинговому середовищі прийнято називати клієнтів коуча.

Ким не є коуч

На просторах інтернету можна зустріти такі формулювання: «коуч навчає ефективності», або «коуч проконсультує по шляхах розвитку вашого бізнесу». Звичайно ж, сертифіковані коучі, читаючи це, трошки підсміюються. Але клієнти, як то кажуть, коучингових університетів не закінчували, тому вважаю своїм обов'язком просвітити вас про те, ким не є коуч:

  1. Буває, що нові клієнти пишуть: «коли вам було б зручно провести тренінг для мене». Це відбувається через плутанину в словах: так як по-англійськи тренер (в основному в спорті) - coach, тому люди думають, що коуч = тренер. Але це не так, коуч не навчає клієнтів. До компетенції людини, що займається коучингом, може входити проведення тренінгів, лише в цей момент він стає тренером.
  2. Коуч - НЕ консультант. Взагалі, однією з важливих складових коучингового стану є стан не-знання. Тобто коуч зовсім не повинен розуміти індустрію, в якій працює його клієнт, завдання коуча - прекрасно орієнтуватися в коучингових техніках, відчувати клієнта і хід сесії, щоб запропонувати клієнту найкраще зі свого арсеналу.
  3. Коуч - НЕ психіатр, що не психотерапевт і навіть не психолог. Принципова відмінність від класичної психотерапії полягає в тому, що психотерапія часто фокусується на проблемі і місце її виникнення в минулому. А коучинг - навпаки, фокусується на майбутньому.
  4. Коуч - НЕ наставник. Наставник ділиться своїм конкретним досвідом за принципом «Роби як я». Коуч працює з клієнтом за принципом «Роби як ТИ».
  5. Коуч - не друг. Однією з важливих складових етики коуча є те, що коуч не може працювати зі своїми близькими друзями, з їхніми дружинами і дітьми. Також не рекомендується працювати в коучингової рамці з підлеглими і колегами. Це пов'язано з тим, що у вас вже збудовані певні відносини з цими людьми, і вони будуть дуже сильно заважати в коучингової роботі.
  6. Коуч - НЕ контролер. Я стикалася, особливо в корпоративному середовищі, з таким очікуванням від коуча: «Ви мені задавайте завдання, перевіряйте їх виконання, нагадуйте про них між сесіями і лайте, якщо я їх не виконую». Ні і ще раз ні. Відповідальність за результат роботи завжди лежить на клієнті. Відповідальність коуча полягає в тому, щоб підібрати максимально правильну техніку / комбінацію технік і провести ефективну коуч-сесію для задоволення запиту клієнта.
Автор: Artlife
ОЦІНИТИ НОВИНУ
0 (голосів: 0)

Читайте також:


Коментарі

ВВЕРХ