Як вибрати продакшн студію?
Ринок відеореклами активно росте. В наш час наявність корпоративного відеоканалу в інтернеті є такою ж природною необхідністю, як наявність корпоративного сайту. Пропозиція реагує на попит: все більше і більше відеопродакшн-студій пропонують свої послуги для бізнесу. У замовників виникає природне запитання: "Яку ж студію вибрати?". Нумо розберімося. А допоможе нам в цьому співробітник продакшн студії "EVA": https://www.eve.ua/.
Завдання та формат
Насамперед замовник повинен поставити перед собою питання: "Яке завдання має виконати відеоролик?". Для кожного окремого випадку завдання індивідуальне: розважити, зацікавити, продати, підвищити імідж, лояльність клієнтів й інше. Після того, як мета визначена, потрібно визначитися з форматом. Щоб не плутатися в термінах, замовнику досить подивитися відеоролики інших компаній щодо необхідної тематики та вибрати формат, який сподобається. Формат включає в себе багато детальних відмінностей, наприклад:
- Постановочна зйомка / Репортажна зйомка / Анімація.
- Хронометраж.
- Ролик для ТВ / Інтернету / Виставки.
- Реклама товару або послуги / Реклама бренду / Інформаційний ролик-інтерв'ю / Звіт з заходу / Інфографіка.
Види продакшн-студій
У сфері відеовиробництва працює багато компаній, але у кожної з них є своя специфіка роботи, рівень професіоналізму, принципи виробництва, спеціалізація. Всі відеопродакшени можна розділити на наступні види:
- Продюсерська продакшн студія. Вона, як правило, стає посередником між замовником і спеціалістами, які працюють над відео. Під кожен проект продюсер індивідуально підбирає виконавців, орієнтуючись, перш за все, на бюджет і бриф замовника. Це забезпечує високу якість проекту, а так само відносно високу вартість. Щоб заробляти продюсер повинен залучати тільки відмінних фахівців і брати великі замовлення, вартістю в кілька мільйонів гривень. Очевидно, що продюсерський продакшн не підійде для замовлення з невеликим бюджетом.
- Спеціалізований продакшн. Це студія, яка спеціалізується на вузькопрофільних напрямах, таких як 3D-анімація, motion-дизайн, інфографіка. Ця студія може робити не всі формати відео, але прекрасно справляється з роботою у своїй ніші. Зазвичай, чим більше спеціалізований продакшн, тим вища вартість його послуг. Такий продакшн відмінне рішення, якщо завдання замовника ідеально вписується в спеціалізацію студії.
- Продакшн повного циклу. Це студія, в якій працюють всі необхідні виконавці. Замовник може забути про всі організаційні питання і повністю поручитися такому продакшену: вибрана концепція буде реалізована точно відповідно до брифу. Всі продакшени повного циклу мають свій власний оригінальний стиль роботи за рахунок рівня професіоналізму та художнього смаку своїх співробітників. Єдиним мінусом може стати висока вартість послуг і відсутність гнучкості у виборі виконавця.
- Стартап-продакшн. Це невелика студія повного циклу. Команда такого продакшену не велика, але дуже злагоджена та енергійна. Такий продакшн може запропонувати цікаві ідеї та якісно їх реалізувати, використовуючи мінімум засобів і сторонніх фахівців. Це дозволяє замовнику солідно заощадити та отримати прийнятну якість. Мінус цього продакшену в його малодосвідченості роботи з багатобюджетними проектами, проте, з проектами для середнього та малого бізнесу він справляється "на ура".
На що треба звернути увагу при виборі продакшн-студії?
- Портфоліо.
- Місцезнаходження.
- Ціна.
- Враження.
Щоб вибрати продакшн замовнику необхідно:
- Визначити завдання і формат ролика.
- Скласти список потенційних продакшенів (включити як місцеві, так і не місцеві).
- Оцінити їх сайти та портфоліо, відразу відсіяти невідповідні.
- У решті — запросити бриф, заповнити його та отримати комерційну пропозицію та відсіяти варіанти, що не підходять по бюджету.
- Поспілкуватися з представниками решти студій (особисто або по скайпу). Відсіяти студії, які явно не зацікавлені проектом / пропонують не те, що потрібно замовнику / складні для взаєморозуміння / ставлять невигідні умови.
- Вибрати продакшн, який пройшов відбір і підписати договір.