Головна : Новини

Методика сенсомоторної інтеграції дитини з аутизмом

, 14:04
0 2386

Індивідуальне взаимодействіе аутичного дитини з її навколишнім світом характеризується істотною індиферентність до нього, власної « авторської » аутистической діяльністю і особливим поведінкою, яка відбивається не тільки зовнішнє середовище, але і складний багатовимірний, зазвичай незрозумілий для оточуючих, внутрішній світ дитини.

Однією з умов, которие сприяють розвитку такої поведінки є дезінтеграція сенсорного сприйняття. Сенсорна інтеграція це структуризація відчуттів, які потім будуть якось використані. Відчуття дає інформацію про фізичному тілі і навколишньому середовищу. Кожна мить в наш мозок зазвичай надходить незліченна кількість сенсорної інформації, і не тільки від глаз і вух, а від всього тіла в цілому. Ми також особливо відчуваємо, коли фіксується дію сили тяжіння, і соответсвенно рух по відношенню до Землі. Іншими словами сенсорна інтеграція- це організація наших сенсорних сигналів, при цьому завдяки яким, мозок забезпечує ефективне реагування тіла, формує емоції та думки. Те, як дитина Перерабативает саме навколишнє і внутрішню інформацію, впливає на розвиток усіх його почуттів, думок і дій. Навіть незначне порушення в процесах   діяльності його мозку можуть впливати на те як саме дитина набуває побутові навички, вчиться і спілкується.

Порядок розвитку психічних процесів у дитини:

  • щущеніе;
  • увагу;
  • мислення;
  • сприйняття;
  • пам'ять;
  • воля;
  • дію;
  • мова.

Здійснюються вони в такий послідовності-від відчуття до сприйняття, від сприйняття до уваги, від уваги до пам'яті і так далі. Здатність сприймати відчуття з оточуючого нас світу через три основні канали сприйняття (слух, зір і тіло) і інтерпретувати їх називається сенсорикою.

Процес ощущения і сприйняття у дітей з таким порушенням розвитку, як правило, збережено, але спотворена або зовсім відсутній інтерпретація сприйнятого сигналу. Дитина відчуває дискомфорт, але не розуміє причину і замість цього стану. І реакція дитини спрямована на дискомфорт взагалі-він може кричати, плакати, проявляти агресію або саме агресію. При отсутствіі інтерпретації, дитина може не розпізнати потрібної тривожності сигналу, що може призвести навіть до припинення її фізичного існування.

Загальним проявом дисфункції сенсорний регуляції є нездатність дитини підтримувати необхідну ступінь уваги, а також невміння концентрувати увагу на завданні, що стоїть перед ним.

При впровадженні тілесно-сенсорної терапії ми очікуємо наступний ефект:

 

  • Очікуваний ефект Якісні показники;
  • Адаптивні "відповіді" дитини на больові і дискомфортні подразники. Зменшення часового проміжку між подразником і відповіддю;
  • Поліпшення орієнтировкі дитини у власному тілі і просторі. Збільшення рухових можливостей;
  • Сенсорне насичення. Зменшення або припинення ауто стимуляцій.

Дитина з порушенням аутичного спектру має, як правило сенсорні порушення різного ступеня. Їй важко локалізувати тактильне стимулювання ізрозуміти де знаходяться її кінцівки, якщо дитина їх не бачить. Рухова планування теж часто буває в занедбаному стані. Про це можна зробити висновок, якщо попросити дитину повторити не зовсім звичну позу, яку показує терапевт. Сенсорна дезінтеграція у дитини з аутичними проявами може проявлятися в нечуттевості до кордонів зобственного тіла і особистого простору. У неї не сформовано поняття про власне тіло. Це помітно в дезінтеграції вектора "очей- рука", зниження больового відчуття, зниження або перекручення відчуття дотику, по неадекватної реакції на різку зміну положення тіла в просторі. Щоб усунути всі ці порушення проводиться.

Є три види "неякісної" обробки звичайніх сенсорних сигналів, які досить часто зустрічаються у дітей з аутичним спектром розвитку. По-перше, це сенсорний сигнал, який   не «реєструється" мозком як треба, тому дитина на щось не звертає своєї уваги, а на іншій реагує дуже бурхливо. По-друбрало, зустрічається власне дуже погана модуляція сенсорних сигналів, особливо вестибулярних а також тактильних: це є причиною розвитку гравітаційної невпевненості і над чутливості. По-третє погано працює і частина мозку, яка відповідає за позов до дій, особливо в нових, або до зміни дій. Це призводить до того, що подавляется інтерес до праці, який зазвичай вважається конструктивним і дуже корисно. Тобто, в мозку (в лімбічної системи) є область яка "вирішує" на який сенсорний імпульс чи реєструвати і чи можна пропонувати нашій увазі. У дітей з таким порушенням аутичного спектру вона функціонує погано, тому вони майже не фіксують багатоз того, що легко помічають інші. Чим гірше працює саме ця зона його мозку, тим важче допомогти дитині придбати деякі навички, необхідні в повсякденному житті.

Автор: Artlife
ОЦІНИТИ НОВИНУ
0 (голосів: 0)

Читайте також:


Коментарі

ВВЕРХ