Як вибрати стоматологічну клініку: 10 важливих ознак
Результат послуг стоматолога - це надовго. Тому він повинен бути бездоганним, щоб не довелося переробляти, втрачаючи час, гроші, а часом і здоров'я. Як же розпізнати стоматологічну клініку, що відповідає всім канонам? Про це нам розповість Лемента Олена Олексіївна - стоматолог-терапевт, ортопед, головний лікар професійної стоматологічної клініки "ЛЕМЕНТА" в Харкові (більш детально про клініку можна дізнатися на офіційному сайті https://stomatology-lementa.com.ua/).
Ознака №1. Клініка надає послуги в різних напрямках
Якісна клініка завжди надає стоматологічні послуги в декількох сферах: професійна гігієна, лікування зубів і каналів, ортодонтія та пародонтологія, протезування. Адже одне захворювання зумовлює виникнення іншого. Тому треба аналізувати, діагностувати і лікувати в комплексі. У вузькопрофільної клініці вирішити кілька питань одночасно неможливо апріорі.
Ознака №2. Відсутність плинності лікарів
Одна з ознак того, що робочий процес в клініці поставлений професійно, - це те, що лікарі працюють в ній уже не перший рік. Адже професійний колектив - це команда, на формування якої йде тривалий час. Зокрема, на підбір кадрів, навчання і притирання. Тому розпитайте менеджера про стаж лікарів.
Ознака №3. Лікар - в спеціальних тапочках, пацієнти - в бахілах
Це є однією з перших ознак дотримання чистоти в клініці. Зверніть також увагу на те, щоб в кабінеті була присутня бактерицидна лампа ультрафіолетового випромінювання - розташована не вище 20-25 см від стелі і не нижче двох метрів від підлоги.
Крім того, згідно з новими правилами, після використання будь-якого інструменту (навіть одноразового шприца для анестезії), на якому залишаються кров або слина пацієнта, лікар повинен опустити його в дезінфікуючий розчин, а тільки потім відправити на утилізацію або передстерилізаційну обробку і стерилізацію.
Також не менш важливо, щоб лікар і асистент працювали в одноразових рукавичках і медичній масці, які замінюються після кожного пацієнта.
Ознака №4. Лікар приймає не більше шести годин
Міжнародний протокол нормування праці відносить роботу стоматолога в розряд особливо небезпечних і ризикованих професій і прописує оптимальний час його роботи - не більше 6 годин на добу. Робота з дрібними деталями в ротовій порожнині (в 5 см від головного мозку) і максимальна концентрація призводять до швидкої стомлюваності. Втомлений лікар може зробити помилку або упустити важливий момент, що призведе до поганого результату його лікування і заподіє ризик здоров'ю пацієнта.
Ознака №5. Лікар працює тільки в парі з асистентом
Всі сучасні методики та протоколи лікування (чіткі стандарти ведення і алгоритми маніпуляцій, затверджені Міністерством охорони здоров'я) мають на увазі роботу «в чотири руки». Робота без асистента - порушення протоколу і 99,9 % недоброякісного результату лікування.
Ознака №6. Клініка оснащена мікроскопом і рентген-апаратом
Високоякісне сучасне лікування передбачає наявність спеціальної апаратури, зокрема: ультразвукових і лазерних приладів, рентгена, візіографа, комп'ютерного томографа, мікроскопа, апарату для чищення і пломбування зубних каналів. Переконайтеся, що лікарі клініки з цією технікою на «ти», про що свідчать сертифікати видані на ім'я того чи іншого лікаря.
Ознака №7. Для пацієнта обов'язково заводиться медкарта
Притому незалежно від того, одноразове це звернення для консультації, звичайне очищення зубів від нальоту або тривале комплексне лікування. У картці завжди записуються дані про хронічні захворювання пацієнта, непереносимості препаратів і історія про лікування, зокрема, які маніпуляції проводилися, які препарати і матеріали використовувалися і які давалися рекомендації.
Ознака №8. З вами обговорюють план лікування, а краще - декілька
Лікар пропонує кілька варіантів лікування на будь-який гаманець. Після роз'яснень і рекомендацій стоматолога за основним і альтернативним планами пацієнт самостійно і усвідомлено вибирає оптимальний для себе варіант лікування.
Ознака №9. Надається гарантія на роботу
Лікар-стоматолог зацікавлений в тому, щоб провести лікування пацієнта безболісно, якісно і надовго. Справжній професіонал несе відповідальність за свою роботу і в разі будь-яких проблем готовий переробити її безкоштовно.
Пункт про гарантії якості повинен міститися в статуті клініки і прописувати умови виконання гарантії. Найголовніші з них - це своєчасні відвідування стоматолога для профілактичних оглядів та дотримання рекомендацій по індивідуальній гігієні порожнини рота. Все це повинно бути прописано також і в договорі між клінікою і пацієнтом. Без договору відстояти свої права не вийде.
Ознака №10. У клініці не нав'язують свої препарати та засоби гігієни
Професійна стоматологічна клініка надає послуги з лікування і профілактики захворювань порожнини рота, але не займається розповсюдженням і реалізацією медпрепаратів і засобів гігієни. Хороший лікар на матеріалах не заробляє - він продає свої знання.