Як вибрати автомобіль?
Народна мудрість наказує вибирати таку першу машину, щоб її «було не шкода». У цьому, звичайно, є частка істини, але занадто вже часто з'являються новачків, які сприймають все дуже буквально.
В ідеалі потрібно вибирати в якості першої машини новий і недорогий автомобіль, який буде на гарантії, і купувати до нього розширену страховку КАСКО. В цьому випадку для перевірки технічного стану тобі треба буде лише приїжджати в установлений строк до офіційного дилера марки, та й про потенційні пошкодження бампера або інших зовнішніх елементів турбуватися не доведеться.
Якщо цей варіант не підходить, то далі ми розглянемо як підібрати недорогий в обслуговуванні старий автомобіль, який не буде ламатися на кожному кроці і допоможе нам в цьому співробітник компанії "CarMa", яка може надати професійну допомогу з підбором автомобіля Москві та МО.
Не варто вибирати занадто старий автомобіль або машину з великим пробігом
З думкою про покупку раритетів, що ваблять своєю доступністю, потрібно розлучитися відразу. Після певного віку (умовно 10-15 років) автомобіль здатний на будь-які сюрпризи навіть при відносно невеликому пробігу. Швидше за все, він буде володіти поганим характером, заводитися на власний розсуд, спливати маслом і вимагати частих візитів в автомобільну поліклініку, де на пацієнта будуть дивитися без оптимізму.
А ось за 5-6 років повністю відпрацювати ресурс сучасного автомобіля досить складно. Головне, не придбати авто, яке працювало в службі таксі. Для цього необхідно оцінити, наскільки часто в таксопарках зустрічається та чи інша модель, і про всяк випадок утриматися від придбання найбільш популярних.
Купуючи стару машину, не женися за універсальністю
Від першого автомобіля потрібно гідне виконання тільки одного завдання: на ньому ви будете вчитися їздити. Тому не купуйте відразу собі позашляховик або спорт-купе - ще встигнете. Перша машина повинна бути максимально простою, тоді в ній не буде чому ламатися.
В ідеалі це - невелика передньопривідна модель зі стандартною підвіскою, пристойним кліренсом і звичайним чотирициліндровим двигуном, без турбонаддува, гібридної силової установки і тому подібного. З простою автоматичною коробкою, а не роботом або варіатором. Найкраще, якщо це буде автомобіль з бензиновим двигуном: вони менш вибагливі щодо палива.
У перші поїздки краще вирушати, ніби їдеш в гори
Крилата фраза «omnia mea mecum porto» як не можна краще підходить для новачків, які вперше виїжджають на старій машині. Запасіться всім необхідним, навіть тим, що здається вам екзотикою - наприклад рідиною для розпалювання багать.
Хто знає, де вас застане несподівана зупинка, а з тросом, каністрою, набором інструменту, вогнегасником, лопаткою, знаком аварійної зупинки, проводами для запуску двигуна від акумулятора іншої машини, зарядним пристроєм, ліхтариком, повнорозмірним запасним колесом, домкратом й іншим автомобільної начинням вам буде набагато веселіше.
Важливий момент: говорячи «все своє ношу з собою», стародавні греки мали на увазі власну голову, яку теж не варто забувати, вирушаючи в дорогу.
Перш ніж щось отримати, потрібно щось вкласти
За замовчуванням в придбаному старому автомобілі необхідно замінити технічні рідини, приводні ремені, свічки запалювання, щітки склоочисника, гальмівні диски, колодки і, можливо, дещо ще, це вже по ситуації. Нерідко - це шини або акумуляторна батарея.
Не варто економити на запчастинах і аксесуарах. Необов'язково купувати оригінальні запчастини, так як в упаковці з логотипом виробника нерідко лежать запчастини, зроблені офіційним партнером бренду. У випадку з європейськими машинами у фірмовій упаковці цілком можуть виявитися запчастини Bosch, особливо, якщо мова йде про свічки запалювання, щітки склоочисників або компоненти гальмівної системи. Якщо у вас японський автомобіль, це може бути, наприклад, Denso.
Перевірте попереднього власника
Ким би не виявився колишній власник, він обов'язково розповість, як прозорливо і педантично він дбав про свій автомобіль. І все ж краще провести ряд стандартних перевірок. Почати можна з гальмівної системи. Принагідно варто замінити гальмівні колодки, не чекаючи їх повного зносу. Гальмівні диски також не можна залишати без уваги.
Несправний акумулятор - це найбільш часта причина непередбачених збоїв в роботі автомобіля взимку. Перед настанням холодів власникам автомобілів з бензиновим двигуном не завадить перевірити свічки запалювання, а власникам автомобілів з дизельним двигуном - свічки розжарювання. Не варто чекати моменту, коли вам знадобиться рідина для розпалювання, яку ви передбачливо возите з собою. Вирішили сісти за кермо восени або взимку? Подбайте про видимість - замініть щітки і перевірте, чи світяться у вас штатні вогні.
Часи, коли в автошколах всерйоз навчали ремонту автомобіля, давно пройшли
Турботу про перший автомобіль доведеться довірити професіоналам. Хорошим компромісом між офіційним дилером і «мутним» гаражем може стати «клубний» автосервіс при інтернет-форумі. З іншого боку, це різновид того ж гаражного сервісу, який може виявитися як дуже хорошим, так і дуже поганим. Найбільш оптимальний варіант з мережевими станціями обслуговування, які умовно можна назвати «напівофіційними»:
- По-перше, виробники автозапчастин не зацікавлені в тому, щоб їх деталі потрапляли в руки некваліфікованих працівників. Співробітники такого сервісу проходять навчання у виробника, а підприємство зобов'язане мати весь необхідний інструмент для роботи з брендованими запчастинами, інакше воно просто не отримає ліцензію;
- По-друге, «напівофіційні» станції ТО відповідають за якість своїх послуг завдяки роботі по процедурі «офіціалів», тобто з гарантією і відділом рекламацій;
- І, нарешті, вони мають більш лояльну цінову політику в порівнянні з офіційними дилерами.
Ці три якості - саме те, що потрібно для першої машини і її власника, який не завжди здатний відрізнити компресію від трансмісії.