Проектування шкіл: Що потрібно знати?
Проектування шкіл - це завдання, до якого потрібно підходить з особливою відповідальністю. Загальноосвітні установи відкривають дітям двері до пізнання світу. Щоб цей процес пройшов в комфортній і безпечній обстановці проект школи потрібно розробляти дуже скрупульозно.
Особливості проектування загальноосвітньої школи
Школа відноситься до будівельних об'єктів з підвищеними санітарними нормами і вимогами. Тому проектування шкіл, має відбуватися з врахуванням:
- рекомендацій лікарів і фахівців з розвитку дітей;
- Діючих норм пожежної безпеки та ДСТУ;
- нових технологіїй в будівництві та матеріалів;
- специфікації установи (музична, спортивна, загальноосвітня школа);
- кількості учнів.
На підставі цієї інформації підбирається будівельний матеріал, поверховість, розмір і планування внутрішніх приміщень. Проект школи буває типовим та індивідуальним, але обидва варіанти виконуються за затвердженими стандартами вимогам:
- висота будівлі не більше 3 поверхів (для густонаселених районів допускається 4);
- початкова школа розташовується на першому поверсі;
- плануються повноцінні рекреаційні приміщення;
- наявність спортивного майданчика.
Нормативи освітніх установ вимагають забезпечити в повній мірі природне освітлення, при цьому віконні конструкції розташовуються зліва від учнів. Висота стель в класах - не менше 3,6 м. На першому поверсі розміщують харчоблок, спортивний зал з душовими та роздягальнями, медпункт. Всі поверхи будівлі обладнуються 2 туалетами - чоловічим і жіночим.
Етапи проектування шкіл
Перший крок, що передує проектування загальноосвітньої школи - вивчення особливостей ділянки, де планується її будівництво. Місце розташування об'єкта має бути далеко від жвавих трас і промислових підприємств. Це забезпечить безпеку учнів по шляху до навчального закладу та виключить високий рівень шуму. Проект школи базується на ТЗ і зібраної інформації, включає не тільки навчальний корпус, а й стадіон, майстерні, господарські споруди. При їх розробці враховуються функціональні та ергономічні показники. Конструктивне рішення визначає вид каркаса будівлі, його фундамент, несучі конструкції та структуру.
Інженерна частина проектування вимагає планування розводки водопостачання, каналізації, електропроводки, системи опалення та вентиляції. Рішення проблеми освітленості класів - неодмінна умова якісного засвоєння матеріалу.
Проектування шкіл має свої правила і в облаштуванні прилеглої території. Вона повинна бути обмежена загородженням, половина ділянки підлягає озелененню, для сміттєвих контейнерів відводиться спеціальний майданчик. Спортивні майданчики влаштовуються двох типів - з твердим і трав'яним покриттям.