Ціноутворення вартості стоматологічних послуг
Чи може варто? До політики ціноутворення вартості стоматологгических послуг в умовах приватної практики як показує практика, процес ціноутворення вимагає використання спеціальних методичних підходів та відповідній послідовності. При цьому слід також враховувати, що мистецтво визначення ціни полягає у встановленні такої її величини, що відповідає оцінці послуги самим пацієнтом. Якщо прона буде нижче ніж оцінка споживача, то втрачається потенційна прибуток, а при завищенні знижується попит і як наслідок-прибуток. Тобто, йдеться про встановлення оптимального розміру ціни, який би враховував як бажання і можливості пацієнта, так і інтереси приватного закладу.
Досягнення зазначеного можливе тільки за умови чіткого определенія стратегії та етапів ціноутворення стоматологічних послуг. При цьому необхідно помічати, що приватний медичний заклад може використовувати різні види стратегій ціноутворення, зокрема:
стратегію проникнення на світовий ринок-для нових видів медичних послуг, яка полягає у занижених цін для залучення Большегапро кількості пацієнтів та розширення ринку;
стратегія "зняття вершків" - по тим нових видів медичних послуг, які мають унікальні властивості, захищені патентами, правами власності, що в свою чергу передбачає встановлення завищених цін, які зі зниженням попиту на послуги також можуть знижуватися;
стратегія преміальнихцін до пацієнтів, витратили на лікування значну суму, або тривалий час користуються послугами клініки.
За послідовності етапів цінової політики, то доцільно дотримуватися наступних з них:
Визначення конкретних причин, які вимагають прийняття рішення за цінами за умови :
- впровадження нових видів медичнихпослуг;
Цілі цінової політики, тобто того, чого конкретно хоче приватний заклад, встановлюючи певну ціну:
- збільшити обсяг реалізації медичних послуг;
- збільшити частку ринку, яку охоплює заклад;
- підтримати позиції медичного закладу на ринку.
Аналіз цін конкурентів з метою визначення верхньої межі вартості послуг.
Розрахунку видатків установи на медичні послуги з метою визначення нижньої межі цін.
Вибору моделі ціноутворення, найбільш поширеними з яких є:
- моделі, що орієнтуються на виробничіе витрати;
- моделі, орієнтуються на попит;
- моделі, що орієнтуються на галузеву конкуренцію.
Таким чином, основою ціноутворення є формування базової ціни на основі собівартості послуг, що забезпечує беззбитковість діяльності приватної медичної практики.
Методика распределенія загально виробничих витрат, якою ми користуємося у своїй виробничій діяльності, вимагає застосування відповідній послідовності. При цьому первинним для нас є встановлення бази розподілу, за яку в стоматологічній клініці доцільно прийняти заробітну плату персоналу.
При розрахунку вартості стоматологіческой послуги застосовується також метод повного обліку витрат на конкретну стоматологічну послугу з урахуванням так званих "нормативних витрат". Використання такого методу вимагає реєстрації всіх матеріальних і фінансових витрат, необхідних для надання певної послуги в одиницях якості і кількості, визначення вартості затрат на кожну послугу; обчислення вартості "накладних витрат", тобто непрямих витрат на підставі раніше певних параметрів.
Досягнення мети по максимального охоплення ринку стоматологічними послугами вимагає при розрахунку їх вартості застосування методу позиціонування послуг, враховуючи при цьому різний рівень вартості стоматологічніїх матеріалів і оборудованія.Установка кінцевої ціни на стоматологічну послугу вимагає також обліку: мінімального рівня ціни, визначається витратами; максимального рівня ціни у відповідності з попитом і пропозиції; оптимального рівня ціни для досягнення поставлених цілей; рівня "ціни байдужості", при якому пацієнтові при наявності клінік продного рівня байдуже, до якої з них звертатися.