Головна : Новини

Чого вчать дитячі центри раннього розвитку?

, 11:00
0 235

Існує безліч програм і методик, ми ж зупинимося на двох системах зайняти для дітей від року до трьох: навчання у вільній діяльності (в основному - за системою Монтессорі) і навчання у організованих іграх і правах (комлексні заняття).

Іноді центри намагаються поєднувати ці два види навчання, але ми все ж будемо розглядати їх окремо - надто вже вони різні за своїми цілями і передбачуваним результатом. І розповість нам про них співробітник московської "Академії ментальної арифметики для дітей: .

Методика Монтессорі

Про данну методику зараз знають не тільки професіонали - багато батьків, записуючи свою дитину в центр розвитку, цікавляться, чи застосовуються на заняттях принципи цього методу. Давайте почнемо з того, що зовсім не використовувати його елементи просто неможливо. У вас є вдома «поштова скринька» з отворами, в які треба вставляти фігури різної форми? Або шнурівки? Або рамочки (шухлядки) з гудзиками, блискавками та іншими застібками для тренування пальчиків? Такі іграшки зараз є майже у кожного малюка, але ж їх принцип дії придумала Марія Монтессорі.

Але навіть якщо раптом у вас немає нічого з перерахованого, то вже точно у вас є вдома крупа, вода, пляшечки, ложки і миски. І тоді ви теж можете зробити найпростіший монтессорі-матеріал, давши малюку квасолю, пару ємностей і ложку для перекладання квасолі з однієї миски в іншу.

А вісь сам метод - це все-таки трохи інше. Класичні, «правильні», монтессорі-заняття проходять в кімнаті, наповненій безліччю спеціальних іграшок і матеріалів, які поділені на певні зони. В процесі заняття малюк може вільно пересуватися по кімнаті і брати все, що йому сподобається. Є лише деякі обмеження:

  • після роботи з матеріалом потрібно обов'язково прибрати його на місце;
  • кожна дитина грає самостійно;
  • кожна іграшка в єдиному екземплярі - і якщо двоє дітей одночасно захочуть грати з нею, зробити це зможе тільки один з них, спільної дитячої діяльності такі заняття не передбачають.

Комплексні заняття

На противагу Монтессорі, комплексні заняття побудовані за певною схемою, включають в собі конкретні блоки (це може бути музика, розвиток великої і дрібної моторики, розширення уявлень про навколишній світ, початковий мовленнєвий розвиток, елементарна творчість і т. д.).

Кожен блок включає у собі знову ж конкретні ігри і завдання, які пропонуються малюкам. Тобто формат цих зайняти більше схожий на той, що практикується в більшості дитсадків. Звичайно, все це повинно відбуватися з урахуванням особливостей віку. Щоб заняття були ефективними, вони повинні бути гнучкими і враховувати безліч моментів, серед яких індивідуальний рівень розвитку і емоційний стан дітей в даний момент.

Дуже важливо пам " ятати, що довільність, тобто здатність цілеспрямовано докладати зусилля і зосереджуватися на чомусь, у таких маленьких діток ще тільки зароджується. На практиці це означає, що дитина може швидко втратити інтерес до завдань, якщо вони його не захоплюють. Корисними будуть тільки ті знання, які цікаві самій дитині - насильно навчати чого-небудь малюка до трьох років категорично не можна, це призведе до зворотного результату і втрати інтересу до зайняти.

Перекладено сервісом "Яндекс.Перекладач": translate.yandex.ru.

Автор: Artlife
ОЦІНИТИ НОВИНУ
0 (голосів: 0)

Читайте також:


Коментарі

ВВЕРХ