Затримки психомоторного і мовного розвитку
Людина є одним з найбільш досконалих тВорен природи, одним з найбільш складних організмів на планеті. Високий рівень розвитку, який був досягнутий за сторіччя нашої історії, в чому став можливим завдяки наявності у людини добре розвиненою психіки та її основних складових: пам'яті, мислення, уваги, емоційно-вольових якостей та іншого.
Усе ці здібності формуються ще в утробі матері і активно розвиваються в дитячому віці. За рівнем їх розвитку можна судити про загальний рівень розвитку дитину, її здатності до соціалізації та адаптації. Темпи психічного розвитку є об'єктом пильної уваги з боку медичного персоналу, так як надають ключовий вплив на останедующем навчанні та житті людини.
Порушення в темпі розвитку цих функцій прийнято поєднувати в комплекс взаємопов'язаних відхилень, які прийнято називати затримкою психічного (психомоторного, мовного) розвитку або ЗПР. Зазвичай фіксуються в дошкільному та молодшому шкільному віках, але якщо вони не піддаються коррекціі, то в більш зрілому віці це дає привід говорити про таку серйозну проблему, як розумова відсталість. Більш детально про затримки розвитку читайте на сайті московської клініки відновного Неврології: newneuro.ru.
Причини, які, в кінцевому рахунку, приводять до розвитку ЗПР, прийнято ділити на дві большіе групи за походженням джерела впливу:
- біологічні причини. Це група причин, які включають вплив на розвиток плода різних захворювань матері, патологій перебігу вагітності, травм та генетичної схильності;
- соціальніпричини. Це група причин, які зумовлюють тривале порушення в соціальному, психоемоційному розвитку дитини, в тому числі, несприятливі умови, в яких дитина виховується.