Головна : Новини

Фізіологічна крива оцінки реакції дитини на фізичне навантаження

, 13:59
0 587

Оцінку реакції дитини на фізичне навантаження під час уроку проводять за допомогою побудови фізіологичеський кривої. Для її побудови визначають частоту пульсу в двох-трьох дітей перед початком уроку, після кожної його частини, після закінчення окремих комплексів вправ або рухомий гри і в кінці уроку до відновлення вихідного значення пульсу. При правильній побудові уроку та адекватності фізичного навантаження фізіологічним можливостям организма дитини, фізіологічна крива характеризується поступовим збільшенням частоти серцевих скорочень у вступній і підготовчої частинах уроку, високим рівнем (приріст становить 80-100% від початкового значення пульсу) - в основній частині і поступовим зменшенням в заключній частині уроку (в кінці уроку пульс повинен бути на 20-30% вперевищене його вихідного значення).

Низький підйом і рівний верхній край фізіологічної кривої свідчать про недостатню фізичному навантаженні. Многозубчастая фізіологічна крива вказує на тривалі періоди бездіяльності між вправами з високою фізичним навантаженням. Різке почастішання пульсу, відсутність вираженийної тенденції до його зниження в кінці уроку є ознакою надмірного фізичного навантаження. Слід зазначити, що пульсова реакція залежить як від величини навантаження та рівня підготовленості до неї організму дитини, так і від типологічних особливостей нервової системи і характеру фізичних вправ (їх емоційності, новизни і мотивації до виполнению дитиною).

Медичним працівникам навчальних закладів або закріпленими за ними фахівцями медичних установ, за графіком погодженим з адміністрацією повинні не рідше одного разу на квартал проводити оцінку реакції учнів на фізичне навантаження під час уроків у різних класах за допомогою побудовифізіологічної кривої з подальшим аналізом уроку в цілому і доведенні висновків до адміністрації навчального закладу.

Лікарсько-педагогічне спостереження під час занять з учнями підготовчої та спеціальної медичних груп має свої особливості і проводиться більш глибоко. Так, до, після і в процесі занять(залежно від поставлених завдань) поряд з частотою серцевих скорочень досліджуються артеріальний тиск, життєва ємкість легень, м'язова сила, проводиться ортостатична або кліноортостатічна проби, електрокардіограма, варіаційна пульсометрія (за методом Р. М. Баевского) та ін. В результаті досліджень дітям можуть бути видані про освобожденіі від уроків фізкультури.

Ефективність фізичного виховання учнів основної та підготовчої групах визначається динамікою (негативної або позитивної) показників гострої захворюваності протягом року, в порівнянні з попереднім календарним роком (підраховують індекс здоров'я, середня тривалістьость гострого захворювання, кількість випадків захворювань за рік), показників фізичного розвитку і його гармонійності, результатів виконання контрольних рухових тестів.

Автор: Artlife
ОЦІНИТИ НОВИНУ
0 (голосів: 0)

Читайте також:


Коментарі

ВВЕРХ