Що таке конспект
З цим терміном стикається всякий вчорашній школяр, тільки що сівшиї за парту ВНЗ. Пов'язаний він в першу чергу з системою підготовки студентів і характером подачі інформації на лекціях. Якщо в школі всі звикли до того, що весь необхідний до освоєння матеріал знаходиться в кожного в підручнику, а на уроці все це докладно розжовується, то потрапляючи в університетську сферу, вся ця халява випаровується на раз. До речі,готові конспекти можна знайти на сайті.
В університеті велика увага приділяється самостійній роботі, отже, як такого поняття особистого підручника не існує: весь матеріал подається на лекціях і може бути заповнений в бібліотеці. Звідси також випливає і відсутність шкільного типу подачі інформації.
На лекціях викладач доносить до студентів інформацію в усному або графічному (на дошці або проекторі) форматі, а студент в цей час повинен не тільки почути, сприйняти інформацію, а й скласти конспект лекції , для того, щоб потім при необхідності можна було освіжити в пам'яті викладений матеріал.
Фактично, конспект є коротким викладом пройденого матеріалу. З поняттям конспекту тісно пов'язане поняття конспектування, тобто методів складання максимально повного і грамотного конспекту. У практиці конспектування виділяють два основних підходи або способу виконання даної роботи:
- безпосередній . Це послідовна, скорочена (але зі збереженням основної суті матеріалу лекції) запис інформації лекції, у міру того, як вона подається. В умовах лекції, це, фактично, єдино можливий варіант конспектування;
- опосредственное . Конспектуванняе прочитаного матеріалу, після того, як стає зрозумілим основний сенс викладеного та логічні взаємозв'язки в ньому.