Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням в будь-якому вузі
Медико-педагогічний контроль включает:
1) Оцінку стану здоров'я з подальшим розподілом студентів на деякі медичні групи (основну, підготовчу, спеціальну) для того, щоб проводити заняття безпосередньо з фізичної культури (вихованні), що здійснюється лікарем навчального закладу за результатами:
- щорічного медичного обстеження (біологічний вік, рівень фізичного розвитку дитини, наявність різних хронічних захворювань або ж вад розвитку, кількість випадків гострої захворюваності за минулий рік);
- оцінки фізичної підготовленості учня (рівень розвитку руховихнавичок).
2) Планування роботи безпосередньо з фізичної культури (виховання) для проведення уроків (занять) також з фізичної культури (виховання).
Основними формами медико-педагогічного контролю вважають:
- медичне обстеження учнів, определенія стану здоров'я, рівня розвитку локомоторной функції організму, фізичної підготовленості як основи для формування медичних груп для того, щоб проведено урок (занять) з фізичного виховання в результаті якого хворим учням видають звільняють їх від занятих з фізкультури;
- медико-педагогічні спостереження безпосередньо під час уроків, різних змагань та інших форм фізичного виховання;
- санітарний нагляд (попередній і поточний) по місцях проведення самих уроків та інших форм.
Важливим розділом медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням є врачебно-педагогічні спостереження (ЛПС), що проводяться лікарем разом з учителем саме під час уроків (занять).
У ході ЛПС вирішуються такі завдання:
- ознайомлення з навчально-методичною документацією (класний журнал, робочий план (ПТУ) і план реалізації навчального матеріалу (школа), конспект уроку);
- оцінка методики проведення самих уроків (занять) з фізичної культури (вихованню), матеріально-технічного забезпеченийия та відповідності обладнання та інвентарю віковим нормам;
- контроль за відповідністю саме одягу і взуття виду фізичної активності учнів;
- контроль дотримання вікових норм в плануванні фізичного навантаження;
- вивчення реакції організма дітей на фізичне навантаження.
У разі необхідності за результатами ЛПС проводиться корекція безпосередньо планування процесу фізично дозування фізичних навантажень учнів. Оцінку ефективності фізичного виховання слід проводити за допомогою спостережень і опитувань, що дозволяють оцінити ступінь розвитку втоми по позашнім ознаками.