"ГОСАПТЕКА": Як перетворити на бренд косметику власного виробництва?
Коли в кінці минулого року аптечна мережа "ГОСАПТЕКА": почала виробництво власної косметики, це пояснювалося бажанням оптимізувати роботу виробничих аптек і підвищити їх економічну ефективність. Але навряд чи хтось міг припустити, що всього за півроку ефект буде вимірюватися числом з п'ятьма ятьма нулями.
Про ті, як перетворити на бренд косметику аптечного виробництва, нам розповів генеральний директор аптечної мережі "ГОСАПТЕКА" Ігор Вікторович Богдашин, кандидат медичних наук, лікар-імунолог.
- Ігор Вікторович, поява косметики власного аптечного виробництва - визначна подія на омському ринку. Розкажіть, як усе починалося, і що надихнуло вас на створення цього продукту?
- В аптечній мережі "ГОСАПТЕКА" чотири виробничі аптеки. До грудня 2015 року вони виготовляли екстемпоральні лікарські форми за рецептами лікарів, в тому числі і для дітей першого року життя: ксероформом, протаргол, розчини для фізіолікування, мазі, забезпечуючи населення міста і області. Їх переваги очевидні: вони виготовляються з урахуванням особливостей шкірного пацієнта, його віку, наявності захворювань і алергічних реакцій. Крім того, багато екстемпоральних форм не мають заводських аналогів, а також з невеликим терміном придатності. У цих аптеках зберігся стабільний і професійний колектив, а виробничі потужності були задіяні не більше ніж на 50 %. Щоб скачати ці потужності, ми вирішили організувати виробництво аптечної косметики. Тім більше, що технологія виготовлення була відома. Ще в XIX столітті в дореволюційних аптеках виготовляли косметичні засоби. Це був штучний і елітний товар. За радянських часів власне аптечне виробництво також було поширене. У 90-ті роки, вже в епоху ринкових відносин, воно стало неприбутковим, і більшість стаціонарів переорієнтувалося на продукцію, виготовлену на заводах.
- Я правильно розумію, ви використовували старовинні дореволюційні прописи - рецепти?
- Вітчизняна фармацевтика налічує сотні прописів, за якими виробляли косметику. Ми почали з того, що провели роботу з пошуку актуальних рецептів косметичних засобів. Фармацевтами "ГОСАПТЕКА" кожен з них був ретельно опрацьований і доповнений з точки зору сучасних тенденцій. Альо основа залишилася колишньою - це косметика без консервантів, парабенів і без переплати за бренд.
- Як на вашому підприємстві організований процес виробництва аптечної косметики?
- В першу чергу фахівець-аналітик ретельно перевіряє якість упаковки та компонентів засобу. Контроль здійснюється і на кожному етапі виробництва. Зазначу, що у виробничому процесі всі компоненти ретельно змішуються вручну. Давно визнано, що ліки, виготовлені руками фармацевта і за індивідуальним рецептом, з точки зору біофармацевтики набагато ефективніші, ніж промисловий аналог. Зрозуміло, зберігати таку косметику потрібно в холодильнику і не більше чотирьох місяців. З огляду на цю особливість корисних продуктів краси, ми використовуємо спеціальну медичну упаковку з темного скла. Також для нашої косметики ми розробили унікальний дизайн упаковки у вінтажному стилі.
- Зараз ЗМІ буквально рясніють рекламою нібито чудодійних засобів, які обіцяють ефект всього за кілька застосувань. А в чому переваги косметики ручної роботи?
- Хенд-мейд косметика відмінно вписалася в споживчий тренд останнього часу. Сьогодні поступово міняється мода - сьогодні популярні все натуральне і екологічно чисте. Ми також не використовуємо консерванти і непотрібні добавки, якими зараз напхані більшість кремів і масок. Термін придатності нашої косметики - всього кілька місяців. В її складі немає парабенів - потужного консерватора, що продовжує термін придатності. І звичайно, важливі переваги аптечного косметичного асортименту - це вигідна вартість і територіальна доступність: сьогодні нашу косметику можна придбати в "ГОСАПТЕКАХ" всіх міських округів і у більшості сільських районів області.
- Як ви просуваєте свою продукцію?
- Запустивши перші маски і креми, ми виставили їх у вітринах наших виробничих аптек. Виявили небувалий купівельний інтерес. Адже багато хто пам'ятає радянські бовтанки, Кольдо-креми і маски. У зв'язку з цим ми розширили дистрибуцію по всіх аптеках міста і області. Дивно, але ажіотаж в обласних аптеках був не менший, а часом і більше, ніж в Омську. Також ми налагодили тісну співпрацю з салонами краси, косметичними кабінетами і СПА-салонами. Ми і раніше працювали з Лікарсько-косметологічною лікарнею, а також з косметологами міських шкірно-венерологічних диспансерів, тепер при наявності широкої лінійки лікувальної аптечної косметики інтерес приватних клінік і практикуючих фахівців зріс у рази. В умовах кризи, коли імпортна косметика істотно подорожчала, перехід на вітчизняні аналоги, які не поступаються, а часто і перевищують за якістю, є виправданим. Серед покупців косметики вже є і постійні. Ми отримали багато позитивних відгуків від задоволених клієнтів.
- Які перспективи в косметики власного аптечного виробництва?
- Вже зараз у нас є усталений асортимент з п'ятьма п'ятдесяти позицій: класична серія (креми, маски і бовтанки, засоби для рук і ніг, аптечні еліксири для волосся, брів і вій), серія для лазні та СПА (скраби і міла), а також спеціальна серія (спреї для ніг, дезодоранти, креми від опіків). Перспективи розвитку величезні. Це розширення асортименту за рахунок введення нових лінійок, наприклад, професійної серії для лікувально-профілактичних установ і виробничих підприємств. А також розглядаємо можливість для надання послуг з виготовлення власних торгових марок для зацікавлених покупців. Вже є домовленості з Москвою. Ми випускаємо для них спеціальну серію. "ГОСАПТЕКА" розвивається, беручи за основу кращі аптечні традиції. Упевнений, що для наших клієнтів ми будемо довгі роки надійним брендом, з яким вони готові довірити своє власне здоров'я і красу.
Перекладено сервісом "Яндекс.Перекладач": translate.yandex.ru.