Тренінги з продажів: Що потрібно знати?
В останнє десятиліття стало можливим проведення різних тренінгів з продажу для персоналу. Однак не у всіх власників компаній є чітке розуміння цього процесу. Ми вирішили з'ясувати, наскільки це ефективно для бізнесу і для якихось конкретних завдань призначені тренінги з продажів, а допоможе нам в цьому розібратися бізнес-тренер Олександр Карпов: karpov.com.ua.
Роль тренінгів у формуванні ефективної системи продажів
Головна причина низької ефективності продажів - це відсутність чіткої, зрозумілої, а головне, професійно складеної і працюючої системи. Перерахуємо її ключові елементи:
- Грамотне управління персоналом. Успіх продажів безпосередньо залежить від менеджера - від його професіоналізму, навичок, зацікавленості. Однак, на думку керівника, співробітники - завжди вірний шлях. Часто проблема полягає в неправильній побудові стратегії роботи з персоналом.
- Високий рівень мотивації продають співробітників. Цей пункт безпосередньо пов'язаний з першим. Менеджери працюють з щирим ентузіазмом, тому що хороші продажі - об'єкт їх особистого інтересу.
- Відмінна обізнаність про специфіку товарів, що продаються і / або послуг. Якщо клієнт не в змозі дати клієнту докладну інформацію про можливості, розповісти про всі його переваги?
- Стандартизація і контроль процесів угоди. Пошук нових клієнтів і дотримання всіх необхідних умов повинні відповідати розробленої методології і строго відслідковуватися.
- Знання клієнта і його потреб. Збір даних і аналіз даних про реальних і потенційних споживачів, оцінка купівельної поведінки в динаміці, безперервне взаємодія з аудиторією - без цих факторів не можна уявити успіх в продажах.
- Грамотний маркетинг.
- Постійний аналіз статистики продажів.
Як бачимо, на першому місці стоять чинники професіоналізму та мотивації співробітників. Крім цього, менеджери повинні добре знати продукт, який вони продають, і досконало володіти прийомами продажів. Він не усвідомлював, що ці вміння та здібності не можуть існувати. Велика рідкість, коли в компанію приходить ідеальний фахівець - талановитий, гаряче захоплений працю, прекрасно обізнаний про ваш товар і т. д.
Ефективність навчання
Навчання практикуючих менеджерів з продажу. Зрозуміло, що коли мова йде про проведення тренінгів для продають співробітників, керівники в першу чергу хвилюються окупності вкладень. Прибуток, що отримується від продажів, безпосередньо залежить від ефективності навчання. Крім того, відсутні універсальні і об'єктивні методи оцінки.
Щоб визначити ефективність вкладень, розраховують коефіцієнт повернення інвестицій. Він розрахований з урахуванням собівартості продукту, отриманого доходу і суми всіх витрачених коштів. ROI, що перевищує 100 %, вказує на прибутковість інвестицій. Якщо ж цей показник менше 100 %, вкладення збиткові.
Таким чином, загальна статистика впливу на прибуток не існує. Їх ефективність оцінює по кожному аспекту.
Що повинен включати ефективний тренінг з продажів?
У програмі тренінгу з продажу повинні бути присутніми:
- Концепція ефективного продажу, орієнтованої на клієнта. Мета, завдання та критерії ефективного продажу.
- Основні етапи продажу: встановлення контакту, прояснення потреб клієнта, представлення товару - комерційна пропозиція, подолання заперечень, завершення продажу.
- Техніки встановлення контакту. Прийом клієнта. Самопрезентація. Вирівнювання позицій.
- Способи ідентифікації потреб і очікувань клієнта. Прийоми активного слухання. Ключові питання. Досягнення довіри.
- Техніки представлення товару через аргументацію до ефектів, що задовольняє потреби клієнта.
- Прийоми мотивування клієнта з метою підвищення його готовності купити товар.
- Робота з опором. Ухвалення позиції клієнта. Відповіді на заперечення. Техніки роботи з запереченнями про ціну. Конструктивне вирішення конфліктних ситуацій. Способи відновлення контакту.
- Варіанти завершення продажу. Супровід угоди.
- Виявлення особистих якостей учасників тренінгу, що сприяють і перешкоджають якісної продажу.
- Самовизначення в індивідуальному стилі ефективного продажу.