Головна : Новини

Як розумні люди задають питання?

, 20:54
0 210

питання"Чорт, я не зрозумів (а), що треба зробити / сказати / відповісти" - нервово крутиться рядок, що біжить в голові, коли ви залишаєтеся наодинці з собою під час незручної паузи. Ви не до кінця зрозуміли, чого від вас хочуть і не знаєте, як перепитати.

Єдиний вихід - запитати ще раз, попросити пояснити, показати, що виникло непорозуміння. Але замість цього хтось вважає за краще зробити вигляд, що все в порядку, а хтось погоджується і киває головою, ніяково посміхаючись.

Навіть якщо упущена інформація ніяк не змінить ваше життя (припустимо, це не звістка про апокаліпсис), то все ж, навчитися зізнаватися в тому, що ви чогось не зрозуміли, не почули, необхідно. Ну це ж маячня, що ви соромитеся запитати.

Боїтеся, що вважатимуть некомпетентним - краще уточнити зараз, ніж в наступний раз (а він, повірте, буде куди більш незручним, ніж цей), боїтеся, що вважатимуть неуважним - ладно, це всім властиво, ми перемикаємо увагу сотні разів, тим більше коли в голові дійсно багато важливої  інформації, боїтеся, що вас вважатимуть дурним - знову ні.

Ловіть дослідження / Уортон, Гарвард /, яке підтверджує, що ті, у кого вистачає сміливості задавати питання і шукати поради, вважаються розумними і зацікавленими.

Отже, ось правила, які треба засвоїти тим, хто все ще відмовчується і киває, а розповість нам їх головний редактор сайту www.znaikak.ru:

# Не буває дурних запитань

Зазвичай в резюме все старанно виводять слово "відповідальний" - тому що вірять, що вони відповідально підходять до вирішення завдань. Так ось, пані та панове, насправді під цим словом криється детальне розуміння процесу і наслідків.

Від вас залежить чиєсь робота? результат? життя? да гроші врешті-решт? Запитуйте, уточнюйте, деталізуйте.

Так, не буває дурних запитань, зате бувають дурні ситуації, такі за відсутністю відповідей.

Разом:

Якщо ви знаєте, що підете на нараду / співбесіду / семінар або кудись ще, то постарайтеся накидати заздалегідь питання, які вас цікавлять. Ви можете навіть в процесі відзначати деякі з них, а може бути ставити ще більше знаків питання.

І ще додамо, що питання - це не тільки відмінний спосіб отримувати інформацію, а й прекрасна можливість підтримати бесіду, а також показати сою зацікавленість, так-так-так!

# Питання бувають двох типів

Марлен Адамс, автор книги "Change Your Questions, Change Your Life: 10 Powerful Tools for Life and Work", стверджує, що бувають два типи питань: "питання учня" і "засуджують питання". Перші креативні, відкриті, їх задають з цікавості. Приклади таких питань: "Які мої цілі?", "Як я можу допомогти?", "За що я відповідальний?", "Чого хочуть мої клієнти?".

Питання другого типу, як ви могли здогадатися - критичного, скептичного типу. Вони концентруються на проблемі, а не на її вирішенні. Відповідь на них завжди негативний. Приклади: "Хто в цьому винен?", "Чому ми не виграємо?".

Одні, як очевидно, ведуть до прогресу, а інші просто нікуди не ведуть.

Разом:

Постарайтеся концентруватися на питаннях як спосіб отримання знань. Звичайно, питання на кшталт "Чому ж все так сумно?", Все одно будуть звучати в якийсь момент, всяке буває, але "учнівські" питання приносять набагато більше користі вашій роботі, так що намагайтеся задавати їх частіше.

# Шторм питань

Якщо ви знаєте, що є якась проблема, яку вам потрібно вирішити, а ось спосіб її вирішити ви поки не знайшли, спробуйте скласти список з 50 питань. Кожен наступний питання буде допомагати вам концентруватися на головній меті і в кінці кінців ви знайдете ту саму формулювання, яка допоможе знайти відповідь. Це працює в різних випадках - коли складно підібрати правильні слова, коли вам незрозумілий предмет обговорення. Чим більше разів ви перейдіть всі можливі підходи до обговорення завдання, тим ближче ви зможете підібратися до правильного варіанту.

# Уміння перефразувати ще ніколи не було таким корисним

Існує поняття "ілюзія прозорості". Це одне з "когнітивних спотворень, що виражається в тенденції людей переоцінювати здатність інших розуміти їх і свою здатність розуміти інших". Тобто іноді ми впевнені, що ми один одного зрозуміли, все відмінно пояснили, а потім нічого не виходить, ви як ніби говорите на різних мовах. А все тому, що з самого початку ви не розібралися в тому, як бачить спільні завдання команда, партнер, колега.

Зараз розповімо про простий лайфхак для таких випадків. Напевно ви з ним знайомі, але навіть не підозрюєте, наскільки він ефективний!

Перефразуйте.

Після того, як вам все розповіли, як ви отримали завдання - скажіть ще раз "тобто ви хочете, щоб ми (я) ..."

Це і спосіб уточнити деталі, і відмінне відображення того, як ви бачите шляхи вирішення проблеми. І, що найцікавіше, це працює!

Автор: Artlife
ОЦІНИТИ НОВИНУ
0 (голосів: 0)

Читайте також:


Коментарі

ВВЕРХ